Khamis, 9 Mei 2013

KISAH AKU DAN ARNAB


Kisah Aku & Arnab 1.0

Ok lah...kali nie aku nak citer pasal hobi baru aku...baru tu x la baru sgt...ada la dalam 4 lima tahun gitu...dulu asyik cerita pasal motor je...sesekali cer cite pasal arnab plak kan...?            

Ceritanya begini :

Tersebutlah kisaaaahhhh....toyyiibbbb....

Di awal 2010...jengg..jengg.....jengggggg....


Ehhh bukan arnab ni...ni poyo je...Ini Semua Poyo..hehehe...mana la aku ada arnab mcm ni pye rupa...HODOH...xnak lah muka belang2 mcm Red Indian je...


Aku pye arnab lagi comel...kalah Kak Ton comel yg selalu buat iklan kat TV3 tu..ahaksss




Inilah Polly...arnab pertamaku..Alhamdulillah sampai sekarang masih hidup....cekal betol dia nie..pernah kene mcm2 penyakit...pernah kene attack dgn anjing..pernah kene strok..pernah kene buasir..pernah kene kencing manis darah tinggi bagai....pernah lari dari rumah.....panjang kata ( panjang la pulak..asyik pendek je yg kata ) mcm-mcm dugaan si Polly nie dh harungi, tapi nyawa masih panjang...walaupun dia ni cuma arnab biasa je tapi, ni la arnab yang aku paling sayang.....I love You Polly...mmuuahhhh ( alamak..tacing plak )





Dipanjangkan cerita, atas desakan anak-anak aku, aku pon beli la sepasang kat petsop..opss typo..petshop  Bangi...jantina... tak tau...kedai ckp sepasang jantan betina..aku pun iyakan je lah...Yang aku anggap jantan tu aku namakan Polly dan yang lagi seko aku namakan Molly......sekali dh besar yg "betina" tu plak ber"telor"....aku gugel diaorg ckp arnab ni x mcm ayam...Arnab jantan bertelor..arnab betina je yg beranak... :)
Bermula dr sini byk la jugak aku beli & jual arnab nih....aku suka lepaskan je kat rumah...x payah aku susah2 potong rumput..depa tolong potongkan....
Ni la kerja anak aku si Atiqah...suka bersembang dgn arnab...

bagus arnab2 aku nie...suka makan berjemaah...x berebut-rebut mcm org kat midvalley tu...


Kalau hobi aku suka menunggang, pantang ada masa free aku akan menunggang...nampaknye arnab-arnab aku pon suka menunggang jugak..yeehaaaa!!

Aksi menunggang tanpa jaket keselamatan..phewwww...bahaya itu bahhh.



Tungganglah dengan cermat...Anda mampu mengubahnye..pesanan ini di bawakan khas untuk anda oleh RabbitVillage d'Muar.....


*bidang ternakan merupakan bidang yang agak rumit. Hasil yang diperolehi dari satu pengusaha kesatu pengusaha yang lain adalah berbeza disebabkan beberapa faktor seperti persekitaran, pengalaman, pemakanan, penjagaan dan lain-lain faktor yang boleh mempengaruhi hasil. Adalah dinasihatkan supaya sebelum bermula peserta seharusnya mendapatkan khidmat nasihat dari agensi-agensi yang lebih pakar dan berpengalaman.






3 ulasan: