Khamis, 9 Mei 2013

AKU DAN ARNAB LAGI

Aku & Arnab 2.0

Tahukah anda bahawa sepasang arnab boleh membiak sehingga 184 ekor dalam masa 18 bulan..? wahhh hebat bukan...patut la Playboy menggunakan simbol arnab bagi menunjukkan betapa produktifnya mereka berhubung antara satu sama lain...cheewahhh


Akibat terlebih baja, aku membuat keputusan drastik (drastik la sgt) dengan memindahkan kesemua arnab2 aku yg berjumlah hampir mencecah 400 ribu ekor ke satu lokasi rahsia yg beralamat di Lot 1001 Kg Sg Tangkas Jalan Reko Kajang Selangor.
Bagi mengelakkan kegiatan halal ku di hidu pihak berkuasa, aku hampir2 sahaja membeli premis bawah tanah, tapi nasib baik x jadi..."..sewa yg atas tanah lah dulu bang.." kata bini aku....hihihi aku tergelak manja...achhewahhh.. buuweekkkk!!!

Inilah ghuupee lokasi rahsia yang aku maksudkan tadi....

BERTUKARRR!! blinkkkk!! dengan sekali semborr je terus penoh dengan arnab2 dari pelbagai peringkat umur. Tanpa mengira warna bulu dan kerakyatannya, kesemua mereka di tempatkan disini...sampai bila..? hanya takdir dan waktu yang menentukan....

Aku menjadikan gudang ini sebagai Pusat Kajian dan Pembiakan Arnab...selama hampir seminggu aku belajar mentafsir bahasa dan body language mereka....seminggu je sbb pick up aku power...kalau yg jenis lepas kene ujan (lembab) tu mungkin mengambil masa yg agak lama...ekekekekeke 

Semakin hari aku semakin dapat menyelami mata, hati dan jiwa arnab2 aku.... Jeritan batin mereka meronta2 dan ada kalanya mereka melakukan silence protest dgn tidak menjamah makanan ( ehh ni mogok lapar ke silence protest ehh..? hantam saja lah ) Kalian tahu apa yang mereka mahukan...? tau..? tak tau...? apa la kowang nie....mereka mahukan kos hidup yang lebih rendah, pendidikan percuma...api air percuma...bebas tol...topap dan wifi percuma..bebas jenayah...bebas rasuah dan harga diri yang lebih tinggi... itu lah kehendak mereka.... suara arnab..errrr...suara hati arnab suara hati keramat..!!

 Memang sah aku ni seorang wakil rakyat arnab yang prihatin....dengan saki baki duit yang ada, aku beli mesin nie sebijik...timbang kati je..hahahaha
 Dengan segala kemahiran dan pengalaman yang ada sebagai seorang pemain ping pong bertaraf amatur, hutan belukar ini ku terokai...
 Sedikit demi sedikit...

lama lama........
Jadik Taman.....

Sekian....sehingga berjumpa lagi dihari dan waktu yang lain..sekejap lagi...

MAJULAH ARNAB UNTUK SEMUA


.

2 ulasan: