Isnin, 28 September 2015

#2 : Salah Saya....

Antara sah, batal dan penerimaan amal - kecelaruan yang berterusan.

Semalam aku berhenti bersolat disebuah masjid ( ahh terlewat lagi utk berjemaah )....seusai berwudhu aku berselisih dengan seorang yang aku kira agak 'alim dengan serban ala pak syeikh meliliti bahu' sedang menegur seorang pemuda yang memakai rantai ketika solat. Memarahi pemuda tersebut, meminta menanggalkan rantai dan mengulangi solat.

Mulut lancang aku secara super spontan berkata " pakcik,.. bukan solat adik ni tak sah.....cuma perbuatananya salah dan berd......" belumpun sempat aku menghabiskan bait-bait terakhir, aku telah disirami dengan kata2 yang kukira bisa menambahkan pahala dan menghapuskan dosa....

Terima kasih pakcik...


Hancus solat asar aku hari tu.


Gambar sekadar hiasan - penulis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan