Selasa, 11 Jun 2013

SIJIL PENDAFTARAN ARNAB

SIJIL PENDAFTARAN ARNAB
Di bawah ialah satu contoh satu Sijil Pendaftaran Arnab

Pendaftaran adalah satu keistimewaan bagi anggota Amerika Rabbit Breeders Association (ARBA). Arnab mesti diperiksa oleh seorang ARBA Registrar untuk diisytiharkan arnab tersebut bebas daripada segala 'disqualified' mengikut spesifikasi (SOP) yg ditetapkan. (Ya , terdapat juga arnab yang kadang-kadang menang pada pertandingan arnab, tetapi boleh terlepas pandang ketika di meja pertunjukan.)
Registrar akan memeriksa semua 'Disqualified secara umum seperti maloclussion, tidak sesuai atau kuku putih pada arnab berwarna solid, 'Split Penis', bintik pada mata dan lain-lain serta yg telah diberitahu pada SOP pada setiap baka arnab.

Satu salasilah sekurang-kurangnya tiga generasi mesti ditunjukankan kepada Registrar, bersama dengan kad keahlian ARBA anda serta arnab tersebut hendaklah berumur sekurang-kurangnya 6 bulan. Kos mendaftar seekor arnab pada masa ini USD6.

Setelah seekor arnab didaftarkan, ia hanya boleh ditunjukkan oleh pemilik rekod. Jika arnab dijual, pendaftaran mesti ditukarkan ke pemilik baru sebelum Pertandingan Arnab . Ada satu bahagian kecil di belakang borang pendaftaran yang memberitahu anda bagaimana untuk memindahkan hak milik tersebut.

Seekor arnab mesti didaftarkan sebelum memohon 'Grand Champion Certificate'.

 

MAJULAH ARNAB UNTUK SEMUA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan