Isnin, 13 Mei 2013

JENIS-JENIS ARNAB PEDAGING

Salam 1Malaysia

Ini adalah antara arnab2 pedaging yang biasa ada kat Malaysia...aku pon ada byk stok nie...kalau nak beli boleh hubungi aku....harga boleh runding...hehehe
 New Zealand White
 New Zealand Black
New Zealand Red
 Californian
 Carolina
 Giant Chincilla
Flemish Giant


Ni plak ialah baka2 pedaging lain yg boleh dikomersilkan. Sebahagian besar masih belom ada kat Malaysia...InsyaAllah nnt aku import dan buat mini zoo utk arnab2 nie semua..


Argente Champagne


 Cinnamone
 Creme d'Argente
 Blanc d Hotot
 Satin
 Giant Angora
 French Lop
 American
 English Spot
 English Lop
 Palomino
Silver Fox

Ciri-ciri utama Arnab Pedaging :

- Nisbah Daging berbanding tulang adalah tinggi ( bone to meat ratio )
- Mencapai berat ideal ( 2 kg )dalam tempoh yang singkat ( 70 hari )
- Cepat matang...boleh di kahwinkan pada umur muda ( 4 bulan )
- Mencapai berat purata 4 kg pada umur < 12 bulan
- Kadar kelahiran konsistan dan survival anak2 sehingga matang adalah 100%
- Kekerapan beranak sehingga 10 kali setahun
- Pandai menjaga dan menyusukan anak
- Aktif dan jinak.

MAJULAH ARNAB UNTUK SEMUA

8 ulasan:

  1. Newzeland white Dan newzeland red berapa harga sepasang,kalau borong dapat harga murah tak? Hantar ke Kedah berapa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. maaf, saya ada NZW shj...dan tiada penghantaran ke Kedah

      Padam
  2. selamat sejahtera.. kalau sy nk beli sepasang anak bleh x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh...seekor rm120...sepasang rm230..tidak termasuk penghantaran

      Padam
  3. sy nk bli giant chincilla dgn flemish giant, ada lg x?

    BalasPadam
  4. Berapa seekor Arnab NZW kalau nak Jantan 20ekor 80ekor Betina...Saya dimuar..

    BalasPadam
  5. No Telefon Saya 0135851978

    BalasPadam