Jumaat, 9 Mei 2014

Tiga Budak Botak - UMRAH 2014

Yuuuhuuuu !! caakkk..baaa...hahaha ni la 3 budak botak ( bukan 3 stooges ehh )
Tanggal 23 hb Mac 2014 yang lalu Alhamdulillah kami sekeluarga telah di jemput untuk ke rumahNya untuk menunaikan Umrah......

 Seramai 10A 1C ( dh mcm keputusan PMR plak ) bertolak dr KLIA menaiki pesawat Saudi Air terus ke Jeddah dan di bawa masuk ke Mekah untuk menunaikan Umrah....
Ensem plak aku dalam nie....ekekkekee






Sebaik sahaja menjejakkan kaki ke bumi kekasih Allah ini, aku dapat merasakan sesuatu yg cukup damai,tenang...satu perasaan yg sgt sukar untuk di ungkap dengan kata2.....setiap penjuru bumi haram seolah2 menceritakan segala peristiwa dan kisah2 yang di lalui oleh baginda Nabi s.a.w dan para sahabat. Perjuangan mereka, kesakitan dan susah payah mereka kerana agama, pengorbanan mereka, kasih sayang mereka terhadap Nabi, kecintaan yg mendalam terhadap agama membuatkan hati ini mencair ( alamakk..mata masuk habuk plak..)

7 hari disini (Mekah) habis semua penjuru, dan lorong aku teroka...sehinggakan terjumpa lorong2 rahsia yang menghubungkan Kaabah terus ke...ehh xleh cerita...rahsia..hahaha 

Makanan kat sini mmg x sedap..iya xsedap...dia punya xsedap tu pon setalam penuh mandy lamb aku kerjakan...tu x sedap tu..kalau sedap x tau la mcm mana agaknye.....
Nasik arab kat sini semua guna kambing muda bawah 100 hari....kira anak kambing la....daging lembut, manis dan xde lemak.....harga...hurmmm x boleh tahan...setalam 275 riyal x termasuk air....

Ni mutawif kitaorg...ustaz ensem muda lagi bergaya....Hj Khairi Bin Ismail namanya......hari2 makan kebab..hehehhee

Dia punye ayam, nampak je mcm x habis...tp sebenarnya x cukup... ihik3x

Pokok kurma ni saling x tumpah mcm pokok kelapa sawit kat kebun bapak aku.....



Dua orang tokey kurma...punye la berbelit lidah aku nak cakap arab dengan depa ni, sekali dia ckp melayu daa...
Special nye unta2 kat sini, depa bagi makan rumput alfalfa....terbeliak mata aku bila dia ckp unta sekali makan 10 kg alfalfa sehari....harga alfalfa kalo kat Malaysia RM10/kg...hahahah hambekk ngkau...bela 3 bulan mmg boleh terlingkup..nasib baik aku bela arnab je....bg alfalfa 100 gram je seminggu...
(ni tips nak cepat kaya hokeyyy....)

kat sini jugak bole dapat jubah2 lelaki & wanita dgn harga sungguh menyayat hati dan poket jugak....
3 helai 50 riyal....ada yg sehelai jubah dewasa 15 riyal.....aduhh aduhhh aduhhh....mana tahan beb....
Rasa nak borong dengan tokey2 dia sekali je.... 

Ramainye lah umat manusia kat sini....setiap waktu sentiasa penuh hingga ke jalan2 raya....


 Kesudut mana pun kita pegi, kita akan mendapati mereka2 ini sibuk dengan, muzakarah, mengaji, menghadiri majlis2 ilmu dan lain2.....
  Kesudut mana pun kita pegi, kita akan mendapati mereka2 ini sibuk dengan, muzakarah, mengaji, menghadiri majlis2 ilmu dan lain2.....
  Kesudut mana pun kita pegi, kita akan mendapati mereka2 ini sibuk dengan, muzakarah, mengaji, menghadiri majlis2 ilmu dan lain2.....


 Aku sempat berbuka puasa dengan jemaah2 di masjid Nabawi, amik berkat je, aku x puasa pon...ahaksss
 Kesudut mana pun kita pegi, kita akan mendapati mereka2 ini sibuk dengan, muzakarah, mengaji, menghadiri majlis2 ilmu dan lain2.....

 Kesudut mana pun kita pegi, kita akan mendapati mereka2 ini sibuk dengan, muzakarah, mengaji, menghadiri majlis2 ilmu dan lain2.....

huargghhhhh....hurmmm...mata pon da ngantuk....kalo rajin esok aku sambung dgn entry yang lain.....

selamat malam dunia......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan